Naar Laos - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Rob Megens - WaarBenJij.nu Naar Laos - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Rob Megens - WaarBenJij.nu

Naar Laos

Door: Rob

Blijf op de hoogte en volg Rob

05 Januari 2014 | Laos, Vientiane

Vandaag een drukke dag. Om 10.00 uur heb ik een afspraak staan met Silvie. Voor die tijd ontbijten, de koffer inpakken, de rekening voldoen en uitchecken. Dit lukt allemaal prima en om 10.00 uur kan de sessie bij Silvie beginnen. Rond kwart voor 12 loop ik met mijn koffer richting TukTuk en om 12.00 uur ben ik op weg naar de Vriendschapsbrug die de grens vormt tussen Thailand en Laos. Daar de nodige formaliteiten afgehandeld en met een bus de grens over. Aan de andere kant opnieuw allerlei formaliteiten en daarna gaat de reis verder met een busje naar Vientiane, de hoofdstad van Laos.
Rond half 3 check ik in het New Laos Paris Hotel. Nou zo nieuw is het niet kan ik je vertellen. Maar ik heb bewust gekozen om mijn deel van de vakantie sober te beginnen en langzaam op te bouwen. Dat gaat prima zo. De kamer is net even beter dan die in Mutmee en ook heb ik meer ruimte. Dat is wel zo prettig. Eerst de kamer opzoeken en de koffer op vuile was controleren. De was in een tas en afgeven bij de receptie. Daarna de stad verkennen. Is kijken wat ik mij nog weet te herinneren van drie jaar geleden. Bij de receptie een kaartje gekregen en gevraagd waar de avondmarkt is. Die is niet zo ver van het hotel. Ik volg de aanwijzingen en voordat ik er erg in heb sta ik direct na de eerste bocht, in de straat van ons vorige hotel. Even wat foto's van de binnentuin en dan verder. Nu weet ik de weg wel weer. De herinneringen komen snel terug en voordat ik het weet loop ik over de boulevard langs de Mekong te slenteren. Al snel word ik aangesproken voor een manicure / pedicure. Op de trap langs de Mekong in de buitenlucht krijg ik dus een manicure / pedicure behandeling. Ik kan ook geen nee zeggen! Het meisje doet het zeer voorzichtig en vakkundig en na ruim een half uur kan ik weer fris en fruitig en met keurig verzorgde handen en voeten verder. Na de markt een hapje gegeten bij een klein frans restaurantje aan het eind van de straat bij het hotel. Een goed doorbakken kippenpoot met tagliatelle en sla. Een prima begin van mijn verblijf in Laos. Nog even Whatsappen met het thuisfront en naar bed.

  • 07 Januari 2014 - 18:56

    Sarah:

    Geen nee zeggen tegen mani/pedicure is niet zo erg. Als je maar wel nee zegt tegen scheren.... weet je nog Turkije ;) X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rob

Actief sinds 08 Dec. 2013
Verslag gelezen: 58
Totaal aantal bezoekers 4747

Voorgaande reizen:

19 December 2014 - 21 December 2014

Ameland

11 December 2013 - 23 Januari 2014

Van samen naar alleen

Landen bezocht: