Wie had dat gedacht - Reisverslag uit Nong Khai, Thailand van Rob Megens - WaarBenJij.nu Wie had dat gedacht - Reisverslag uit Nong Khai, Thailand van Rob Megens - WaarBenJij.nu

Wie had dat gedacht

Door: Rob

Blijf op de hoogte en volg Rob

04 Januari 2014 | Thailand, Nong Khai

Wat een geweldige dag. Na een redelijke nacht om half 8 opgestaan. Rustig de sanitaire stops gedaan en aangekleed. Ontbeten en fiets gehuurd die later dubbel geboekt bleek! Om 9 uur op de fiets langs de Mekong. Niet moeilijk doen. Gewoon de Mekong links houden op de heenweg en rechts houden op de terugweg. Een kind kan de was doen!
Om 11 uur besloten om de terugweg te aanvaarden zodat ik uiterlijk om 13.00 uur terug zou zijn bij Mutmee. Tot mijn verbazing was 2 uur heenweg in een half uur terugweg via de grote weg realiseerbaar.
Ik ben gestopt bij mijn koffieadresje van gisteren. Net op tijd want 's middags zijn ze dicht. Hetzelfde recept als gisteren maar nu 5 bath goedkoper. Daarna terug naar Mutmee waar iemand mijn fiets claimde die dus dubbel geboekt was. Aangezien mijn achterste meer dan zadel genoeg geproefd had stond ik mijn fiets graag af. Iedereen blij!
Daarna mij opgemaakt (gemakkelijke kleding aangedaan) voor de meditatie.. Voor de meditatie nog even mijn mail gecheckt en natuurlijk de whatsapp. De mail van Pancho gaf mij duidelijkheid hoe mijn vakantie verder zou gaan verlopen. Ik ben welkom bij de Reiki initiation van 8 tot en met 11 januari. Ook is er nog een 7-daagse yoga intensive course van 15 tot en met 21 januari. Ik besluit beide te doen.
Om kwart voor 2 ontmoet ik Pancho die mij de beginselen van de meditatie uitlegt. Ondanks mijn twijfel weet hij mij over te halen mee te doen. Hij legt mij de beginselen uit. Focus op één punt en concentreer je op je ademhaling. Als je gedachten het over nemen roep deze dan een halt toe en focus en concentreer je!
Het uur meditatie begint. Regelmatig bemerk ik dat mijn gedachten gaan naar allerlei zaken die geregeld moeten worden. Verblijf, vlucht enz.... Toch weet ik een uur lang mijn focus vast te houden. Voor een starter een prima begin. Na één uur de complimenten van Pancho ontvangen. Ik ben best wel trots mezelf. Na deze ervaring een baquette kaas als lunch met een pot groene thee. Ondertussen van alles op een ij gezet. Vlucht geboekt op de 21e (de laatste) van Udon Thani naar Bangkok. Mijn verblijf in Mutmee voor alle dagen geregeld. Reina en de kinderen om hulp gevraagd voor de paar tussenliggende dagen die over blijven en die ik in de omgeving van Loei wil verblijven vanwege de natuur. Een half woord is genoeg om meer dan voldoende informatie van de meiden te krijgen. Ik besluit om alles even los te laten om alle opgedane ervaringen ruimte te geven een plekje te krijgen.
Dat is een goede keuze. Ik besluit ook om een boottrip over de Mekong te maken. Aan boord kan ik alle opgedane ervaringen rustig laten komen.
Ik merk dat dit best wel gepaard gaat met enige emotie. Een bijzondere ervaring. Achter mij zit een Duitser die hertrouwd is met een Thaise. Beide voor de tweede keer. Aan het eind van de boottocht raken wij aan de praat en wil hij van afscheid niks weten. Eerst samen een biertje drinken. Ik ben de eerste Nederlander die niet 100% gaat voor Heineken maar ook Chang bier best wel te drinken vindt. Samen delen we een halve liter Chang bier dat volgens hem duits is, Ik vind het best. Westmalle is toch niet te krijgen.
Na een wandeling over de Chinese markt. (de Chinezen vieren drie dagen lang hun nieuwjaar), nemen we afscheid. Ik loop verder. Gezien de reacties van de mensen achter de kraampjes heb ik een vrolijke blik over mij. Ik besluit om nogmaals bij Jing Joe te gaan eten. Heerlijk.
Onderweg zie ik bij de Vietnamese Food fabriek alle werknemers in rijen staan. Iedere rij begint met een briefje waarop de starttijd vermeld staat.
De opzichter vertelt mij dat iedereen 30 Bath per uur krijgt. (75 eurocent). Ze worden toegesproken door de opzichter en krijgen daarna hun loon cash uitgereikt Voo een werkdag van ruim 12 uur dus nog geen 10 euro. Ik loop beschaamd door naar Jing Joe om bijna een dagloon uit te geven aan een pizza met een biertje. Einde van wederom een bewogen dag.

  • 05 Januari 2014 - 21:01

    Paul:

    Mooie, ontroerende en interessante verhalen steeds Rob. Wel wat anders dan feestdagen en vakantie vieren in Almere.....
    Geniet er nog maar even van. Voordat je het weet zit je weer achter je bureau.....
    Hou je haaks!

    Gr. Paul

  • 07 Januari 2014 - 18:53

    Sarah:

    Wat leuk dat de mensen vonden dat je een vrolijke blik in je ogen had. :D
    Heeft die cranio sacral therapy een goede werking gehad. Al kijk je altijd wel vrolijk uit je ogen hoor ;)
    We zullen ervoor zorgen dat er een lekkere Westmalle voor je koud staat bij thuiskomst. Maar gelukkig duurt dat nog even. Nu lekker genieten, want voor je het weet ben je weer hier. XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rob

Actief sinds 08 Dec. 2013
Verslag gelezen: 67
Totaal aantal bezoekers 4749

Voorgaande reizen:

19 December 2014 - 21 December 2014

Ameland

11 December 2013 - 23 Januari 2014

Van samen naar alleen

Landen bezocht: