Reiki (Usui Shiki Ryoho) - Reisverslag uit Nong Khai, Thailand van Rob Megens - WaarBenJij.nu Reiki (Usui Shiki Ryoho) - Reisverslag uit Nong Khai, Thailand van Rob Megens - WaarBenJij.nu

Reiki (Usui Shiki Ryoho)

Door: Rob

Blijf op de hoogte en volg Rob

11 Januari 2014 | Thailand, Nong Khai

Vandaag de vierde en laatste cursus dag van Reiki 1. Het was weer een prachtige bijeenkomst. Aan het eind werd er zoals na elke bijeenkomst een aura foto gemaakt. Deze laat je aura van dat moment zien. Erg boeiend en mooi. Daarna de diploma of getuigschrift uitREIKIng. Daarna kwamen de engelen kaarten uit het doosje en mochten we om de beurt een kaart trekken. Mijn kaart was: Perfect timing. En dat klopt ook in mijn beleving. Alexandro (Alex) en ik kregen nog een cadeautje. Christine bleek inmiddels voor de derde keer deze cursus te doen. Als je een keer de cursus hebt gedaan mag je zo vaak als je wilt gratis aanschuiven. Loont zich de moeite van een retourtje Thailand. Wie weet nog een keer samen met Reina.
Na het afscheid nemen ben ik met de tuktuk naar het busstation gegaan en binnen heet half uur was ik onderweg naar Udon Thani. Het busje zat al behoorlijk vol maar net onderweg kwamen er nog 3 mensen bij in het naar mijn mening al meer dan overvolle busje. Hoe het kan weet ik niet maar we zaten met 19 man (incl. chauffeur) in een mini busje. Na die kwartier werd ik eruit gezet en werd mij een taxi gewezen naar het busstation 2 van Udon Thani. Voor 10 Bath werd ik gebracht en ook de volgende bus stond al op mij te wachten. De bus naar Loei. Na ruim 3 uur kwamen we bij het busstation van Loei aan. Ik dacht dat ik er was en liep naar een tuktuk. Die keek mij verwonderd aan toen ik vroeg of hij mij naar het resort wilde brengeen. Hij wees naar een grote bus. Ik daarheen en ja hoor, nog anderhalf uur in de bus richting Chang Mai. Best wel spannend omdat niemand een woord over de grens spreekt. Om half werd ik voor een politiepost afgezet. Ik vroeg aan de politieagent hoe ik naar het resort moest en voor ik het wist stond er een politieauto die mij naar het resort bracht. De politie is hier echt je vriend. Om kwart voor 8 was ik dan eindelijk op mijn bestemming aangekomen. Ik kreeg een warm welkom. De keuken was al dicht maar er werd toch nog een kopje soep en gebakken rijst met kip op mijn kamer bezorgd. Ik ben de komende drie dagen ondergedompeld in luxe. Heerlijk. Nu eerst lekker in bad en dan het bed in. Morgenvroeg begin ik met zwemmen. Wat geweldig toch om hier te zijn.

  • 11 Januari 2014 - 22:39

    Reina:

    Lieve Rob,
    Wat een veranderingen allemaal die er bij jou plaatsvinden.
    Heel bijzonder om ook te ontdekken dat je zonder koffie kunt.
    Ik was vandaag blij om te horen dat je op de plaats van bestemming bent aangekomen.
    Geniet van het prachtige landschap waar je nu in mag begeven.
    De fietsen zitten er gratis bij.
    Ik mis je maar reis toch elke dag een beetje met je mee en geniet mee van al het moois wat op je pad komt.
    Liefs en een warme knuffel.
    Reina


  • 12 Januari 2014 - 10:49

    Rian:

    Hallo Rob,
    Ik was de gegevens kwijt van deze site. Vandaar dat ik nu pas reageer. Wat een belevenissen. Vast ook wel spannend om dit in je eentje te doen. Er komt zoveel op je pad. Geniet ervan en ik blijf je volgen hoor.
    liefs Rian

  • 12 Januari 2014 - 12:02

    Rob Megens:

    Fijn wat van je te horen Rian. En mooi dat je nu de link weer hebt. Nu even een paar dagen heerlijk rust in een prachtige omgeving. Dinsdag ga ik weer in etappes terug naar mijn vaste stek, Nong Khai voor 7 dagen yoga en meditatie. Nooit gedacht dat ik dit in mij had maar het doet mij echt goed.
    Groeten en liefs voor de hele familie, Rob

  • 12 Januari 2014 - 12:15

    Harrie :

    Hoi Rob,
    Even lekker op mijn gemak al je verhalen gelezen en foto's bekeken. Dat wordt straks groene thee drinken bij jullie. Krijgen we een andere Rob te zien?
    Geniet er van.

    groetjes
    Harrie

  • 13 Januari 2014 - 11:48

    Teade:

    Beste Rob Vandaag van je verslag op het web gehoord. Alles net gelezen. Je bent goed bezig met reizen en meditatie. Gefeliciteerd met je diploma. Maar vooral met je lange meditaties. Je kan het.
    En …. kan ik cafe Belgie in Utrecht nu wel vergeten. Goede reis.

  • 13 Januari 2014 - 12:21

    Rob Megens:

    Ha Harrie, zelfde Rob, waarschijnlijk meer aan de groene thee maar zeker niet helemaal zonder koffie.
    En aanvullend ook voor Teade, het Belgisch biertje laat ik mij absoluut smaken. Hier haast niet te krijgen en als het te krijgen is onbetaalbaar. Vandaar gemakkelijk af te slaan met Heineken, Singa en Chang bier.
    Groet, Rob

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rob

Actief sinds 08 Dec. 2013
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 4727

Voorgaande reizen:

19 December 2014 - 21 December 2014

Ameland

11 December 2013 - 23 Januari 2014

Van samen naar alleen

Landen bezocht: