Voorrecht hier te mogen zijn - Reisverslag uit Nong Khai, Thailand van Rob Megens - WaarBenJij.nu Voorrecht hier te mogen zijn - Reisverslag uit Nong Khai, Thailand van Rob Megens - WaarBenJij.nu

Voorrecht hier te mogen zijn

Door: Rob

Blijf op de hoogte en volg Rob

03 Januari 2014 | Thailand, Nong Khai

Vanochtend wakker geworden in de wetenschap dat Reina weer veilig thuis is en liefdevol ontvangen is door Sarah en Anna.
Eerst de rommelige buik ruimte geven om zich te ontspannen. Dat lukt redelijk. Na het douchen, ontbijt! Ik kies voor een yoghurt met banaan (dat remt) en honing. Daarbij een pot thee. De wonderen zijn de wereld nog niet uit. Wie had ooit gedacht dat ik mijn dag zou beginnen met thee. Na het ontbijt de kamer even opgeruimd en langs de Mekong gelopen. Dit is de weg die ik gisterenavond had moeten nemen. Allerlei restaurants die ik van naam herken van de tripadviser passeer ik. Daarbij ook nog een gigantische markt en leuke winkeltjes. Onderweg een terrasje gepakt en daarna teug naar de guesthouse. Om kwart over drie heb ik een afspraak gemaakt voor een re-balancing sessie oftewel een cranio sacral therapy. Dat lijkt mij een prima start van het doel van deze reis. Voor de tijd is er de mogelijkheid om een meditation sessie mee te maken. Helaas, of misschien gelukkig, kwam ik net te laat. Ze waren al begonnen en ik wilde niet storen. Ik weet ook niet of ik een uur lang in lotus houding had volgehouden. Morgen een nieuwe poging maar dan ga ik 10 minuten eerder om instructie te krijgen van Pancho.
Op de website van Pancho en Beatrix vond ik de volgende tekst:

Sitting on the bank
watching the river flow
when I turn to look again
not only have my perceptions changed
but so has the river
In this world of constant transformation
how can I possibly tell you who I am
the best I can ever hope to do
is tell you who I was...

Een mooie tekst om te overdenken bij de Mekong de komende dagen.

Door het te laat komen voor de meditatie sessie had ik mooi de tijd om mijn cranio sacral therapy voor te bereiden. Ik kon rustig nadenken wat mijn doel zou moeten zijn van de sessie en waaraan ik wil werken. Wat is Google dan toch handig om bepaalde Engelse termen en woorden op te zoeken.
De sessie verliep prima en ik kwam herboren terug. Ik heb gelijk een nieuwe afspraak gemaakt voor zondagmorgen 10 uur. Dat kan dan mooi voordat ik moet uitchecken. Ik vertrek zondag voor drie dagen naar Vientiane (Laos). Daarna kom ik hier weer terug om wat meer aan yoga en meditatie te doen en wat er nog mee op mijn pad komt.
Na de sessie mijn derde pot groene thee leeg gedronken. Dat werkt zuiverend en gaat mij steeds beter bevallen.
Met de pot thee even gewhatsapped met Reina en de meiden en daarna gaan eten bij het nummer 1 restaurant van Tripadvisor, Jing Joe.
Een werkelijk geweldige pizza gegeten en daarna rustig terug gelopen naar het guesthouse om deze verslagen te schrijven. Het einde van een zeer bewogen eerste dag alleen. Ik voel mij enorm bevoorrecht dat ik dit mag doen vanuit werk en gezin.

  • 07 Januari 2014 - 18:49

    Sarah:

    Jaaa..... daar begon je avontuur helemaal alleen. Toch via whatsapp kunnen we mooi contact houden. Hoe zo het toch zonder al die moderne middelen zijn. Heel fijn om zo op de hoogte te blijven van al je avonturen. Mama werd verwelkomd door Hollandse meisjes op Schiphol die oliebollen uitdeelden. Erg lekker. Geniet ervan vaders! Dit wordt vast een ervaring om nooit te vergeten!
    En als je straks weer in NL bent, ben ik heel benieuwd naar je uitgebreide verslag van de cranio sacral therapy. Geen idee wat ik mij er bij moet voorstellen. Dikke kus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rob

Actief sinds 08 Dec. 2013
Verslag gelezen: 76
Totaal aantal bezoekers 4762

Voorgaande reizen:

19 December 2014 - 21 December 2014

Ameland

11 December 2013 - 23 Januari 2014

Van samen naar alleen

Landen bezocht: