Afscheid - Reisverslag uit Nong Khai, Thailand van Rob Megens - WaarBenJij.nu Afscheid - Reisverslag uit Nong Khai, Thailand van Rob Megens - WaarBenJij.nu

Afscheid

Door: Rob

Blijf op de hoogte en volg Rob

02 Januari 2014 | Thailand, Nong Khai

Vanaf vandaag alleen verder. Vanochtend ontbeten in Bangkok. Daarna begon het wachten op ons vervoer. Voor het hotel stond een busje te wachten, maar niet op ons. Toen wij ruim een half uur te laat vertrokken stond dit busje er nog. Zijn passagier stond voor 10 uur gepland in plaats van half 9.
Op de luchthaven van Bangkok aangekomen eerst Reina ingecheckt. Voordat de koffer ingenomen werd moest er eerst een boardingpass via de automaat verkregen worden. Dat lukte snel en ook de koffer vond snel zijn weg richting vliegtuig. We besloten samen om het afscheid niet onnodig lang te laten zijn en ik bracht Reina naar de roltrap waar alleen passagiers op intercontinentale vluchten mochten. Daar moet ik nog drie weken mee wachten. Onder aan de roltrap afscheid genomen en daarna nog een tijdje gezwaaid en naar elkaar gekeken met natte ogen. Na drie weken samen is het best lastig om elkaar los te moeten laten.

Het duurde nog bijna anderhalf uur voordat ik mocht inchecken. Ik denk dat ik de eerste was voor mijn vlucht. Een plaats bij de nooduitgang kon mij moeilijk ontgaan. De vlucht duurde nog geen uur. In deze korte tijd waarin het vliegtuig ook nog moest opstijgen, hoogte krijgen en landen was het personeel in staat om ons een eenvoudige maaltijd en een kop koffie te serveren en alles ook weer op te ruimen. Een topprestatie
De vlucht verliep prima en ook hoefde ik niet lang te wachten op mijn koffer. In de hal van de luchthaven een buskaartje gekocht voor 200 Bath naar Nong Khai (€ 4,80), Ik zat op de eerste rij bij het raam. Binnen tien minuten vulde het busje zich met 11 mensen en alle bagage en kon de reis beginnen. Na ruim een uur werd ik bij mijn guesthouse Mutmee afgezet. (Mutmee.com)
Kamer 8 is drie dagen voor mij. Daarna zal ik moeten verkassen.
De jongen die mij dit allemaal mededeelde liep voor mij uit naar de kamer. Ik volgde met alle koffers en tassen. Dat was al anders dan ik tot nu toe gewend was. Guesthouse Mutmee is duidelijk ingesteld op studenten en alternatieve reizigers. Mijn kamer is even groot als het bed plus een halve meter rondom. de wc en douche zijn bereikbaar door een tweede deur in de kamer. Buiten onder een plastic afdak. Dat is even wennen na alle luxe van de afgelopen drie weken.
Na de koffer in de kamer gezet te hebben de omgeving verkend. Mijn maag rommelt nog al dus echt zin in eten heb ik niet. Na een wandeling, waarin ik niet echt hoogte kreeg van de plaats Nong Khai terug naar het guesthouse voor een eenvoudige maaltijd. Ik koos voor een vegetarische groentesoep en een vegetarische lasagne. Daarbij een pot thee.
Na het eten mijn kamer opgezocht en het bed in. Nog even gewhatssapped met de meiden en toen de wekker gezet om Reina welkom op Nederlandse bodem te heten.
Mijn avontuur is begonnen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rob

Actief sinds 08 Dec. 2013
Verslag gelezen: 65
Totaal aantal bezoekers 4755

Voorgaande reizen:

19 December 2014 - 21 December 2014

Ameland

11 December 2013 - 23 Januari 2014

Van samen naar alleen

Landen bezocht: