Eerst Kerstdag - bergvolk - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Rob Megens - WaarBenJij.nu Eerst Kerstdag - bergvolk - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Rob Megens - WaarBenJij.nu

Eerst Kerstdag - bergvolk

Blijf op de hoogte en volg Rob

25 December 2013 | Thailand, Chiang Rai

Eerste Kerstdag vieren we bij een bergvolk.
Ook vandaag worden we weer rond 8.30 uur opgehaald.
We hebben een rit van ruim anderhalf uur voor de boeg.
Klokslag half 9 vertrekken we van ons hotel naar de lodge.
Rond half 11 komen we hier aan. We worden hartelijk ontvangen met een drankje,
Het programma is dat we eerst twee uur rust hebben dan lunch en daarna een trekking.
We besluiten om de eerste 2 uur te overbruggen met de welkom video over het verblijf en de bevolking en daarna een Thaise massage van anderhalf uur.
Zo gedacht, zo gedaan. De Thaise massage werd op ons terras gedaan. Aan het eind werd het wel wat frisjes.
Daarna heerlijk geluncht en ons klaargemaakt voor de trekking.
Tot onze verbazing kwamen we weer een bekende tegen van de vorige lodge. De Nederlander uit Utrecht. Een mooie maar redelijk zware wandeling in de bergen volgde. Op weg naar de waterval. Daar ging het bijna gruwelijk mis. Reina pakte een bamboe reling vast die afbrak. Zij viel en gleed richting waterval. De gids probeerde haar nog te pakken maar mistte. Reina gleed richting waterval maar dankzij haar wandelschoenen kreeg zij toch weer grip en wist op tijd te stoppen, Trillend en bevend werd de rest van de tocht afgelegd. Aan het eind wachtte de truck op ons en werden wij naar de theeplantage gebracht voor een kopje thee en heerlijke cappuccino.
Daarna terug naar de lodge. We vroegen aan de gids of wij nog even het dorp konden bekijken. Dat kon en tot onze verbazing liep hij met ons mee en vertelde honderduit over de dorpsbewoners. Twee volken die separaat van elkaar ieder aan een kant van het dorp samenleefden. De Mon en het Karenvolk.
Mooi om te zien, Daarna terug naar de lodge voor diner, Hier bleek dat ons huisje (4 kamers) bezet werd door een Amerikaans gezin (4 personen) een Amerikaans / Zwitsers echtpaar en wij.
Omdat het Kerst was hebben we een flesje witte wijn besteld.
Het diner werd afgesloten met een show van de dorpsbewoners. Daarna het bed in want ook morgen is het weer vroeg dag. Om 6.00 uu worden we opgehaald dus de wekker gaat om 5.30 uur.

• 29 December 2013 - 11:29

Meindert:

Dat zijn intensieve dagen en wat komen jullie op deze manier toch dicht bij de werkelijke cultuur joh. En door dat hachelijke avontuur van Reina krijg je nog meer respect voor de relatie die er is tussen mens en natuur en onze feitelijke kwetsbaarheid. Ik wens jullie nog fijne dagen