Naar de markt - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Rob Megens - WaarBenJij.nu Naar de markt - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Rob Megens - WaarBenJij.nu

Naar de markt

Door: Rob

Blijf op de hoogte en volg Rob

23 December 2013 | Thailand, Chiang Mai

Om 5.30 uur klop, klop, klop. Opstaan! Reina geeft aan te blijven liggen. Nog even wat meer op krachten komen. Rob trekt zijn kleren over zijn pyjama aan. Het zou koud zijn. Nog even 2 snelle koppen koffie gedronken en een mooie fiets uitgezocht.
Na een half uur fietsen komen we bij de eerste markt aan. Die is van 05.00 – 07.00 uur en speciaal voor de landarbeiders gezinnen die na de markt op de velden aan het werk moeten.
Daarna door naar markt twee. Deze is overdekt. Onze gids trakteert ons op een kopje thee. Nog wat leuke foto’s gemaakt van varkenskoppen en kikkers en kippen die gerookt worden. Daarna weer verder. De gids wacht geduldig als wij met de groep foto momentjes hebben.
Weer genoeg foto’s gemaakt voor een album.
Via een boertje met kalfjes, een VO school en een monnikenschool weer terug naar Kum Lanna voor het ontbijt.
Reina wacht mij al op en 10 minuten later zitten we aan tafel.
Om 10.00 worden we opgehaald voo onze reis naar Chiang Rai.
Klokslag 10 uur komt de Zwitser ons halen. De mini Van staat klaar. We nemen de Zwitsers mee tot de bushalte. Daarna rijden wij door. Rond half 1 hebben we lunch en vanaf het hotel waar we de lunch genuttigd hebben vertrekken we met de boot voor een tocht over de rivier naar een Karendorp
De boottocht begint saai maar wordt steeds mooier. Het Karendorp is leuk en we rijden door naar Chiang Rai naar ons hotel. daar komen we rond 15.00 uur aan. De chauffeur en de gids moeten nu nog terug naar Chiang Mai. Een behoorlijke dagrit van Chiang Mai naar Kum Lanna naar Chiang Rai en dan ook nog weer terug naar Chiang Mai.
Na de kamer ingericht te hebben vertrekken we naar de stad. 20 minuten lopen van het hotel. Onderweg informeren we naar de kosten van een uitstapje naar de Witte tempel. uiteindelijk boeken we een complete dagtrip.