Khum Lanna - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Rob Megens - WaarBenJij.nu Khum Lanna - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Rob Megens - WaarBenJij.nu

Khum Lanna

Door: Rob

Blijf op de hoogte en volg Rob

22 December 2013 | Thailand, Chiang Mai

Om 8.30 uu staat de open truck taxi voor de deur. Wij stappen samen met onze koffers achter in de bak en vertrekken.
We gaan eerst nog naar een ander hotel in Chiang Mai om een stelletje uit Zwitserland op te halen. Deze vakantie is haar cadeau voor haar 30e verjaardag.
Met zijn vieren in de bak wordt de reis naar Kum Lanna aangevangen.
Rond half 11 komen we aan. We worden welkom geheten met een drankje en er wordt meteeen gestart met een soort kookcursus (we maken een salade) gevolgd door een wandeling door de tuin.
Daarna lunch waarbij we onze eigen gekruide kippenpoot op ons bord kijgen. Nu echter heerlijk gebarbequed.
Na de lunch hebben we tot 14.00 uur vrij. Dat is een half uur en daarna kijgen we een Thaise massage.
Na de massage van een uur hebben we vrij tot 17.00 uur. Dan begint de kookcursus. Strak gedirigeerd maar op een leuke manier leren wij de beginselen van de Thaise keuken.
Met 20 mannen en vrouwen maken we ons eigen diner klaar. Doordat Reina en ik ieder aan een kant van de tafel zitten maken we samen de complete maaltijd klaar.
Na het koken gaan we naar de eetruimte waar de tafels gedekt staan. Wij komen nu aan de Hollandse tafel te zitten met een echtpaar (Goes) en een man alleen (Utrecht). Het Zwitserse stel wordt aan 2 franse dames gekoppeld. Na het diner is het bedtijd want mogen wordt er om 5.30 uur op de deur geklopt voor de fietstocht naar twee lokale markten.