Zaterdagavond markt - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Rob Megens - WaarBenJij.nu Zaterdagavond markt - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Rob Megens - WaarBenJij.nu

Zaterdagavond markt

Door: Rob

Blijf op de hoogte en volg Rob

21 December 2013 | Thailand, Chiang Mai

De dagtocht gaat niet door. Reina voelt zich echt veels te beroerd. Dat zagen we gisterenmiddag al in en hebben toen de taxi geannuleerd. Een reden om terug te komen zullen we maar zeggen.
Vanochtend weer alleen ontbeten. Reina kreeg ontbijt op bed. Gelukkig wilde ze nu meer dan gisteren. Thee en een geroosterde boterham met boter. Later vroeg ze om nog twee geroosterde boterhammen voor later op de dag. Een goed teken.
Na het douchen bleef Reina nog even liggen en ik heb toen een wandeling gemaakt. Vlakbij het hotel ligt een mooie tempel waar de monniken zilverwerk tikken of hameren. Leuke foto’s gemaakt en toen weer teug naar Reina. Kopje thee gehaald en even samen bij het zwembad gelegen.
Daarna is Reina weer het bed in gedoken en ben ik gaan fietsen. Enorm verdwaald. Leuk is het dan om aan een willekeurige Thai te vragen welke kant je op moet. De eerste stuurt je linksaf. Na 100 meter toch nog maar een keer vragen. Deze persoon stuurt je weer terug. Kortom er is geen pijl op te trekken en op goed geluk en intuïtief kom je dan uiteindelijk wel weer op de goede weg terug.
Een goede les voor het noordoosten waar bijna niemand Engels spreekt. Ik was gelukkig redelijk op tijd terug. De hele straat voor het hotel was afgezet en stond vol met kraampjes die opgebouwd werden. Reina opgehaald en samen in drie etappes over de markt. Eerst tot aan een massagekraam waar Reina haar hoofd, schouders en nek heeft laten masseren en ik mijn voeten. Dat was nog een hele klus voor de Thaise masseuse. Maat 45 en dan ook nog lange benen die tot aan de knieën meegenomen werden.
De tweede stop was een hapje eten. Voor Reina alleen een bordje rijst. En de derde stop was even een half uurtje liggen op onze kamer. Op die manie hebben we toch samen de hele markt kunnen doen.
Morgenvroeg staat om 8.30 uur de taxi klaar om ons naar Kum Lana te brengen. Wordt weer een leuk avontuur.

• 27 December 2013 - 13:35

Meindert:

Helemaal niet leuk voor Reina Maar dit hoort wel bij de ervaring van zo een reis. Veel blijven drinken! En mooi dat je dan de gelegenheid neemt de geuren kleuren etc van zo een markt binnen te laten komen. Wat een bijzonder kerst vieren jullie dit jaar. Leuk om zo een stukje mee te lopen een hartelijke groet