Alice - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Rob Megens - WaarBenJij.nu Alice - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Rob Megens - WaarBenJij.nu

Alice

Door: Rob

Blijf op de hoogte en volg Rob

07 Januari 2014 | Laos, Vientiane

Gisterenavond van alles op internet gelezen over Reiki, meditatie en yoga. Verschillende artikelen gelezen en heel veel websites bekeken. Vanochtend vroeg wakker en dus maar eens een oefening mediteren gedaan. Nu de telmeditatie. Je telt dan je inademingen. Je begint bij 1 en doet een poging de 100 te halen. Als je een fout maakt bij het tellen begin je opnieuw. Dat valt dus echt tegen. Voordeel is wel dat je je volledig concentreert op je ademhaling.
Daarna de gewone rituelen maar nu zonder douchen.

Om haf 8 de fiets gepakt en bij de Scandinavian Bakery een kop koffie en een broodje genuttigd. Daarna op pad!

Alice: Would you tell me please, which way I ought to go from here?
Cat: That depends a good deal on where you want to get to!
Alice: I don't much care where ...
Cat: Then it doesn't matter which way you go!
Alice in Wonderland - Lewis Carroll

Dit verhaaltje past helemaal bij mijn reis maar zeer zeker ook bij de manier waarop ik de fietstochten maak.
Vandaag de Mekong linksom. Dus op de heenweg de Mekong rechts houden en op de terugweg links. Dat werkt voor mij prima. Op mijn route passeer ik heel veel tempels en diverse scholen. Een tweetal scholen breng ik een bezoekje. Bij een van de scholen zelfs op uitnodiging van personeel dat zich buiten tegoed doet aan, ja je leest het goed, een biertje. Het is ochtend en er staan een aantal glazen gevuld met Laobier met ijs. Ik krijg ook een glas aangeboden maar weiger het ijs. Bier met ijsklontjes? Het idee alleen al. Maar dat niet alleen. Ik weet ook niet of de ijsklontjes gemaakt zijn van kraanwater. Ik zou daar behoorlijk van overstuur kunnen raken.
Na mijn glaasje bier heb ik de klassen bezocht en foto's gemaakt. Ook op deze school is niet echt sprake van lesgeven. Op de vorige school waar ik stopte was dat ook niet het geval. De kinderen zitten over het algemeen keurig netjes in de klas. Een aantal kinderen werken in een boekje of schriftje maar niet allemaal. Door de taalbarrière kom je er ook niet achter waarom dat zo is. Ook het onderwijzend personeel spreekt geen Engels.
De wegen zijn op mijn route zo slecht dat de schroeven uit het mandje voor op de fiets trillen. Het mandje met daarin twee van mijn tasjes klapt naar voren en zorgt voor een goede extra rem op het voorwiel. Dat is echter niet de bedoeling. Ik heb gelukkig een snelbinder bij me en houd daarmee provisorisch het mandje op zijn plaats. Na een aantal kilometer zie ik een man sleutelen aan een motortje en ik vraag hem om hulp. Zonder woorden te gebruiken wordt mijn fietsmandje vastgezet. 2000 kip kost dat. Omgerekend toch al gauw zo'n 20 cent. Zelf had ik de schade hoger ingeschat.
Zonder verdere problemen kan ik de fietstocht van vandaag afmaken.
Ik kan je wel zeggen dat fietsen op het formaat kinderfiets een behoorlijke aanslag is op je achterste, je knieën en je rug.
Om half 2 de fiets ingeleverd om daarna nog alleen maar te wandelen.
Dat is beter voor mijn gestel. Daarna alle dingen geregeld voor morgen zodat ik op tijd (7.30 uur) kan vertrekken.
De hotelrekening voldaan, taxi geregeld en de laatste souvenirs uit Laos.
Vanavond nog een keer de markt over en dit keer frans eten. Mmmmm.


  • 07 Januari 2014 - 19:07

    Sarah:

    Jij komt vast straks helemaal zen terug door alle ervaringen met mediatie, yoga en reiki. Knap hoor!
    Is het uiteindelijk wel gelukt de 100 te halen?
    Bizar dat leerkrachten daar aan het bier zitten in de ochtend onder werktijd. En dat het er zo chaotisch aan toe gaat in de klas dat je je afvraagt of ze überhaupt wel iets leren. Vandaag bij de nieuwjaarsspeech bij de Nieuwjaarsborrel gehoord over voorbeelden van onderwijs in het buitenland. Maar dan kunnen we maar beter niet aan Laos een voorbeeld nemen, hihi! Al kun je ook veel leren van hoe het niet moet.
    Goede reis morgen terug naar Thailand! Zijn de fietsen in Thailand wel wat hoger?
    En alvast veel succes met de yoga! Echt super leuk dat je dat doet! Geniet ervan! Dikke kus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rob

Actief sinds 08 Dec. 2013
Verslag gelezen: 74
Totaal aantal bezoekers 4748

Voorgaande reizen:

19 December 2014 - 21 December 2014

Ameland

11 December 2013 - 23 Januari 2014

Van samen naar alleen

Landen bezocht: