Last two nights in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Rob Megens - WaarBenJij.nu Last two nights in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Rob Megens - WaarBenJij.nu

Last two nights in Bangkok

Door: Rob

Blijf op de hoogte en volg Rob

22 Januari 2014 | Thailand, Bangkok

Het nummer one night in Bangkok van Murray Head uit 1984 heeft er een nacht bij gekregen.
Gisterenavond rond half 11 kwam ik aan in hotel Solo in Bangkok. Heerlijk gedoucht en toen het bed in om vanochtend bijtijds te starten met baantjes trekken in het zwembad. Na het zwemmen ontbijt en daarna een wandeling van ruim 6 uur door de straten van Bangkok. Wat is het toch mooi om juist daar te wandelen waar de toeristen normaal gesproken niet komen zoals langs de spoorlijn en in de armste delen van de stad. Prachtige foto's gemaakt van de graffiti en gebouwen. Tijdens mijn wandeling hield ik de Baiyoke Tower in de gaten. Deze is gemakkelijk te herkennen aan het BMW logo. Ik heb ooit gehoord van een taxi chauffeur dat je helemaal naar boven kan. Dat bleek inderdaad het geval. Voor 300 Bath, inclusief een drankje, bracht de lift mij naar de 77e verdieping. Daarna met een andere lift naar de 84e verdieping van de hoogste toren van Thailand. De Baiyoke Tower is de nummer 48 op de wereldranglijst van hoogste gebouwen met een hoogte van 304 meter. Deze lijst wordt aangevoerd door de Burj Khalifa in Dubai met 828 meter hoogte. Na de wandeling gedoucht. Ik merkte dat mijn t-shirt toch wat klam aanvoelde. Nu tijdens het schrijven van dit vermoedelijk laatste verslag drink ik een heerlijke bak koffie op mijn kamer. Tussen de middag heb ik geluncht in het restaurant waar ik 3 jaar geleden met Reina gegeten heb met de naam: Once upon a time. Ik heb mij toen laten verwennen met een pot groene thee en springrolls. De perfecte lunch in Thailand. Dadelijk mijn laatste diner in Bangkok . Morgenvroeg om 8.30 wordt ik opgehaald door de taxi die mij naar de luchthaven brengt. Vanochtend heb ik mijn stoel vastgelegd. Ik zit op rij 15 aan het raam. Perfecte plek volgens mij. Als ik het goed gezien heb is de stoel naast mij leeg. Om 12.20 uur vertrek ik dan na 6 weken terug naar het iets frissere Nederland. Ik heb er zin in!. Het was een werkelijk prachtige tijd hier maar love is where the heart is en dat is toch echt thuis!. Fijn terug naar de mensen waar ik van houd en die mij positieve energie geven.

  • 22 Januari 2014 - 12:02

    Sarah:

    Mooi eindverslag vaders! Geniet nog even van Bangkok!
    Toen wij 2 jaar geleden naar Thailand gingen zijn we tijdens de tussenstop op Dubai boven op de Burj Kalifa geweest en in Bangkok op de Baiyoki Tower gegeten! Leuk dat jij ze nu alle 2 noemt in je verslag!
    Wij verheugen ons ook op morgen! We zullen er op tijd staan en een warme jas voor je meenmen ;)
    Veel liefs, dikke kus en tot morgen!

  • 22 Januari 2014 - 20:00

    Reina:

    Ja en wat zal ik dan nog schrijven, ik voel me een gelukkig en rijk mens dat ik je morgen weer zie en in mijn armen kan sluiten. Once upon a time.Morgen heerlijk.Ik ga er vast van dromen.Liefs en goede reis xxxReina

  • 22 Januari 2014 - 20:39

    Els En Arjon:

    Lieve Robbedoes, morgen kan je lekker jouw Reina weer in je armen sluiten. Ik heb vandaag een heerlijk dagje met haar gehad. Een heel goede terugreis gewenst en tot gauw. Dikke kus van Arjon en Els.

  • 23 Januari 2014 - 21:33

    Teade Walma:

    Welkom in nat Nederland.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rob

Actief sinds 08 Dec. 2013
Verslag gelezen: 1194
Totaal aantal bezoekers 4729

Voorgaande reizen:

19 December 2014 - 21 December 2014

Ameland

11 December 2013 - 23 Januari 2014

Van samen naar alleen

Landen bezocht: