Vijf enorm intensieve dagen - Reisverslag uit Nong Khai, Thailand van Rob Megens - WaarBenJij.nu Vijf enorm intensieve dagen - Reisverslag uit Nong Khai, Thailand van Rob Megens - WaarBenJij.nu

Vijf enorm intensieve dagen

Door: Rob

Blijf op de hoogte en volg Rob

19 Januari 2014 | Thailand, Nong Khai

Na twee mislukte pogingen om mijn verhaal geplaatst te krijgen nu dan de derde poging.
Nu echter eerst mijn verhaal optekenen in Onenote zodat als het misgaat mijn verhaal niet verloren is.
De yoga cursus is inmiddels de vijfde dag ingegaan.
Gelijk op de eerste dag had ik een gesprek van anderhalf uur met Beatrix. We bespraken alle zaken waar ik deze periode aan wil werken. Naast yoga heb ik gekozen voor Astrologie en voor Tonic Herbs. Het was een goed gesprek. Ik begin de dag met een theelepel klei die ik wegspoel met het water van Pancho. Pancho schudt het water 6x van de ene container in de andere. Hij zorgt er voor dat 3x de kolk linksom gaat en 3x de kolk rechtsom. Het gevolg is dat het water veel zachter is en hydraterend werkt. Hoe ik dit in Nederland voor mekaar ga krijgen weet ik nog niet maar ik sta open voor suggesties. Voor de middag neem ik dan 4 capsules Rang Jvet en voor het slapen gaan 4 capsules Apana Rasayana

De tweede yoga dag had ik een afspraak met Silvie in de pauze voor een Cranio-Sacral sessie. De derde yoga cursusdag Astrologie en de vierde yoga dag heb ik mogen genieten van de volledige pauze. Vandaag, de vijfde dag heb ik weer een Cranio-Sacral sessie gehad met Silvie. Ik zal daar de laatste dag ook mee afsluiten in de pauze. We hadden beide het gevoel dat die laatste sessie het verhaal compleet maakt. Op alle yoga dagen zijn er 1 of 2 momenten dat we languit op onze rug liggen en Pancho voorleest uit De Profeet van Kahlil Gibran. Ik heb de vertaling van de oorspronkelijke Engelse versie van 1923 op mijn mobiele telefoon gezet. Hierdoor kan ik elke dag in het Nederlands nalezen wat Pancho in het Engels heeft verteld. Het zijn enorm enerverende, emotionele maar zeer waardevolle dagen tot nu toe. Heel veel wordt duidelijk hoe een en ander in elkaar steekt en gekomen is tot wat het is. Ik kan het niet anders omschrijven. De ervaring die ik hier in deze drie weken heb opgedaan zijn enorm en ik ben dan ook enorm blij en dankbaar dat ik deze reis heb mogen maken.

  • 19 Januari 2014 - 19:21

    Meindert:

    Rob ik wens je voor straks een goede terugreis. Jehebt veel om aan terug te denken , je neemt in die zin meer bagage mee terug dan je op je reis hebt meegenomen. Natuurlijk ben ik ook benieuwd in hoeverre deze weken je hebben " verlicht". Het lijkt er in ieder geval op dat je graag nog eens teruggaat om je ervaringen ook met Reina te delen. Prachtig!

  • 21 Januari 2014 - 19:49

    Teade Walma:

    Hoe kom jij toch in vredesnaam terug en is straks onze levenswijze nog wel relevant voor jou? Deze reis in je geest is wel heel bijzonder. Veel inzichten nog te gaan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rob

Actief sinds 08 Dec. 2013
Verslag gelezen: 131
Totaal aantal bezoekers 4727

Voorgaande reizen:

19 December 2014 - 21 December 2014

Ameland

11 December 2013 - 23 Januari 2014

Van samen naar alleen

Landen bezocht: