Weer terug op het honk - Reisverslag uit Nong Khai, Thailand van Rob Megens - WaarBenJij.nu Weer terug op het honk - Reisverslag uit Nong Khai, Thailand van Rob Megens - WaarBenJij.nu

Weer terug op het honk

Door: Rob

Blijf op de hoogte en volg Rob

14 Januari 2014 | Thailand, Nong Khai

Ik ben weer terug. Helemaal bijgekomen, bijgekleurd en op adem gekomen. Ik zat dus net iets meer dan 80 kilometer boven Loei op iets meer dan 30 kilometer van het Nationale park Phu Reua. Het vervoer naar het park is echter erg kostbaar waardoor ik ervoor gekozen heb om de omgeving van het resort op de fiets te verkennen. Dit keer een mountainbike die net iets hoger af te stellen is dan de te kleine Thaise fietsen. Het fietsen was daardoor veel beter vol te houden en ook kon ik meer tempo maken. In deze bergachtige omgeving is dat wel nodig. Een aantal hellingen heb ik, met de fiets aan de hand, wandelend genomen. De eerste dag heb ik netjes het kaartje gevolgd van het resort langs alle hoogtepunten. De tweede dag heb ik zelf een route bedacht die uiteindelijk voor mijn gevoel het Nationaal Park evenaarde.
Vandaag de terugreis met de bus gemaakt. Vanuit het resort werd ik naar de bushalte gebracht. Prima service. Daar hoorde ik dat de bus niet om 11.00 uur zou komen maar om 12.00 uur. Uiteindelijk reed de bus, overvol, om 12.30 uur bij de halte weg. Overvol wil zeggen dat ik dus moest staan. Na twee stops riep de kaartcontroleur in de bus dat ik op stoel 27 moest gaan zitten. Voordat ik het wist had ik een zitplaats op nummer 23. Waarom en hoe is mij een raadsel maar mij werd later uitgelegd door een Koreaanse vrouw dat ik een ticket met zitplaats had en degene die op mijn stoel zat dus niet. Ik was er enorm blij mee want ruim drie uur staan in een rijdende bus door de bergen is niet echt een pretje. Het laatste stuk van de reis van Daisun naar Udon Thani kwam een vrouw naast mij zitten. Jazeker, uit Korea. Zij vroeg of ik Engels sprak en vertelde dat zij vrijwilligerswerk doet in een meditatiecentrum vlakbij Chiang Mai. Zij was op weg naar Nong Khai om daar heen en weer de brug naar Laos over te gaan voor de voor haar noodzakelijke stempels. Zij mag dan weer 3 maanden in Thailand blijven. De rest van de reis hebben we gezellig gepraat over Nong Khai, Reiki, meditatie, tandartsen, familie, toekomst enz... Daarna hebben we de reis van Udon Thani naar Nong Khai samen gemaakt en ook naar het guesthouse Mut Mee waar zij een slaapplaats wilde zoeken. Dat lukte niet. Mut Mee zit helemaal vol en zij, Sunny, werd verwezen naar een ander guesthouse.
We namen afscheid waarna ik mijn kamer opzocht. Ik heb nu kamer D. Eerst aan de verkeerde deur het slot proberen te openen. Dat wil dus echt niet. Hangsloten zijn zo eenkennig als het om een sleuteltje gaat. Terug naar de receptie om te horen dat ik de kamer aan de andere kant van E (mijn vorige kamer) heb. Dit had ik niet verwacht. Ik heb het balkon aan de Mekong kant. Geweldig uitzicht op deze prachtige machtige rivier. Na snel mijn spullen in de kamer neergezet te hebben ben ik gaan eten bij Jing Joe, in Australië noemen ze zo de kangoeroe, de nummer 1 van tripadvisor. Ondertussen is dit mijn favoriete restaurant geworden. Het is dinsdag dus pizzadag. Dat is thuis ook zo en dus ook goed om hier deze eer hoog te houden. Na de pizza naar het concert van Pancho geluisterd. Pancho is de man van Beatrix (mijn Reiki docente) en Pancho is vanaf morgen, de komende week, mijn yoga docent. Hij speelt niet geheel onverdienstelijk gitaar en zingt hierbij. Ik zal een cd van hem meenemen. Daarna mijn koffer uit de storage room gehaald en een pot groene thee gezet. Even gewhatsapped met het thuisfront en dit verslag geschreven. Nu naar bed want morgen begint de dag om 06.55 uur met de eerste yoga cursusdag. We starten van 7 tot half 10 á 10 en 's middags van 3 tot half 7 á 7. Best lange dagen. Je mag ook om 6 uur beginnen met een uur meditatie en 's middags van 2 tot 3 kan dat dan nog een keer. Dat lijkt mij echter iets teveel van het goede. Morgen maar even aanzien!

  • 14 Januari 2014 - 17:47

    Sarah:

    Haha, wat grappige bus is dat! Ik dacht je zit in 1 of ander gammel ding ;)
    Leuk dat je gezellig hebt kunnen kletsen met die koreaanse mevrouw. Voordeel van alleen reizen is dat je nog toegankelijker bent voor andere mensen die ook alleen reizen. Jammer voor dr dat er geen plek was bij mutmee.
    Plaats je ook nog wat foto's van je resort van de afgelopen dagen?
    Succes morgen bij de yoga, hihi ben benieuwd naar je ervaringen. Je bent straks helemaal zen en lenig :p
    xxxx

  • 15 Januari 2014 - 23:29

    Pia:

    Die Rob, aan de yoga. Dat is nog eens " werken " in je vakantie. Dat lijkt me geweldig op zo 'n mooie plek.
    Wordt maar lekker Zen en neem dat maar vooral mee terug.
    Grtz Pia


  • 16 Januari 2014 - 23:29

    Meindert:

    He Rob,
    raak je nu errrug ontspannen van yoga? en is dat een state of mind die lang aanhoudt? ik wil weten of ik daar als werkgever dan in moet investeren. Hebben ze ook al ervaringen met de invloed van Yoga op arbeidsproductiviteit? en lange termijneffecten etc
    Ik hoop dat je blijft genieten en nu niet gaat kijken hoe kort het nog duurt maar je verwondert over de duur van de minuten van iedere dag

  • 17 Januari 2014 - 15:24

    Tiny:

    Ha die Rob,

    Leuk om al je verhalen te lezen!
    Het wordt ineens een heel andere vakantie van fiets naar meditatie ,Yoga en zo meer. Het gaat om het effect ,lekker ontspannen en tot jezelf komen en dat komt helemaal goed zo te lezen. Geniet ervan!

  • 18 Januari 2014 - 10:50

    Reina:

    Wat heerlijk om elke dag toch even met je te praten.
    En zo als gisteren samen met de meiden je stem te horen horen en die overigens super goed voor mij zorgen.
    Geniet van de dagen die je daar hebt.Wie reist op de weg van vertrouwen wordt rijker bij elke stap.
    Straks samen yogaoefeningen doen? We kunnen in iedergeval weer veel van elkaar leren.
    xx en Liefs Reina

  • 18 Januari 2014 - 11:21

    Monique:

    Hee Rob, wat schrijf je toch leuk.
    Wat bof je toch om zo'n prachtige reis te mogen maken, heerlijk!
    Nog even een paar dagen genieten, en dan zit je reis er weer op.
    Heel veel liefs van ons, en een knuffel
    Cees en monique

  • 19 Januari 2014 - 10:57

    Harrie:

    Ha die Rob, wat een geweldige bus zeg, daar wil ik ook wel even in staan. Listen to the sound of nature, mooi. Geniet er van,

    groetjes
    Harrie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rob

Actief sinds 08 Dec. 2013
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 4730

Voorgaande reizen:

19 December 2014 - 21 December 2014

Ameland

11 December 2013 - 23 Januari 2014

Van samen naar alleen

Landen bezocht: